New York Workshop

_MG_3283bEn kveld på Brooklyn Bridge.

Flere av dere har vist interesse og spurt om workshoppen jeg har vært på i New York 2 år på rad. Ja, noen av dere har også spurt om jeg kan gjøre et innlegg om det.

Som jeg nevnte over har jeg vært der 2 ganger, og begge gangene var helt fantastisk. Men jeg tror kanskje den siste var bedre enn den første, for man blir lett overveldet av byen. Så det er lett for å falle i den typiske «turist fella», der man tror New York handler om hauger med lysskilter, et evig rush og en haug med mennesker. For slik er det nemlig nødvendigvis ikke! Byen treffer hver og en, for det er noe for alle der. Og for meg denne gangen, så var det å snappe opp kulturen, menneskene,byen og vokse når det gjelder bildene jeg tar. Det er alltså det jeg er på: En Photography Workshop.

_MG_2856
Altså leiligheten til fotografen Ron Nicolaysen som vi bor i. 
 

«Ron Nicolaysen, New York based with broad international experience in fashion, documentary and art.» – nyc-workshops

Det er selvsagt en workshop for deg som er opptatt av fotografi, og det omhandler mye gatefotografi som er ypperlig i New York. For hvert kvartal man går er det noe som skjer.
Over ser dere bilde av stuen i leiligheten vi bodde i. Ron arrangerer altså workshopen i sin egen leilighet. Det gjør at alle er nærmere hverandre, og da lærer enda mer.
Selv om det oser erfaring av han, er han nøye med at du selv skal teste dine egne grenser og finne «your style».

Det var på en måte en privat tur for de som ville i Fordypningsklassen i Foto. Det vil si at jeg dro med blant annet læreren min(som har vært assistent for Ron en gang i tiden). For dere som er interessert i dette, eller går media så anbefaler jeg dere å sjekke ut workshopper eller foreslå turer med klassen,venneturer etc. For man vokser enormt på det.

1a

Workshopen går liksom ut på at du selv skal få åpnet øynene dine, tenke nytt og få ny erfaring som fotograf. Det er utrolig lærerikt, enda det ikke er typiske «lære timer» man har. Det er ulike ruter hver dag som man går. Enten i samlet gruppe, eller så deler man seg i blant. Da har vi vært fra alt fra China Town, Dumbo i Brooklyn og Coney Island.
Morgenen etterpå viser man bildene og går igjennom og diskuterer de.

1rDet er en enorm erfaring å ha med seg, for det er litt annerledes enn å fly i gatene her hjemme i Norge. Selvfølgelig koster det litt, men det er en slags pakkepris med Workshop, Fly og opphold.

Mer informasjon osv finner dere HER.

1w

Og selvfølgelig så har man litt tid for seg selv og, da man får oppleve litt på egenhånd.

4 thoughts on “New York Workshop

Legg igjen en kommentar

