Boktips: Ambassadør for NÅDEGAVEN

_MG_1287Nådegaven 1: Katsa er første bok i en trilogi. Bok 2 kommer i september 2014 og bok 3 i januar 2015.

Hei! Har en liten greie å fortelle dere. Jeg er ambassadør for boken dere ser over, altså Nådegaven. Det er utrolig gøy, for den har vært en kjempesuksess i blant annet Sverige og har solgt over 50.000 eksemplarer! Så nå kommer den endelig til Norge og på norsk! Den er altså i salg fra 31.mars:)

Stikkord fra boken er sterke og frittstående kvinner, – akkurat slik vi liker det!

«Nådegaven handler om 16-årige Katsa. Hun lever i en verden med sju kongedømmer, der noen barn fødes med en såkalt nådegave. De har ulik fargede øyne og innehar en spesiell gave eller egenskap. Foreldre til en begavet må overlate barnet til landets konge hvis han vil benytte seg av det. Katsas nådegave er dødens. Hun blir den mest effektive torpedo og leiemorder ved kongens hoff. Hun sendes ut på oppdrag for å true, lemleste eller drepe kongens fiender.
Alt endres når hun møter den unge prins Po, som også er begavet. Han har egenskapen at han kan lese tanker. De forelsker seg og begir seg sammen ut for å styrte kong Leck av Monsea. De oppdager uante sannheter om seg selv og hverandre. Har Katsa egentlig dødens gave eller er talentet hennes til for noe annet? Og hvordan skal de kunne styrte en konge hvis nådegave er å kontrollere andre mennesker?
Denne historien griper enhver leser i et strupetak og slipper ikke før siste side er lest.. Her står mennesker, relasjoner og sterke kvinner i fokus. Karakterene er selvlysende! Katsa er Pippi gone wild! Samtidig har handlingen et utrolig driv, vanvittig action og spenning. Man MÅ vite hvordan det går.»

Jeg gleder meg virkelig til å sette meg ned å lese denne boken i påskeferien, for å så ha den med til Italia! Det anbefaler jeg dere også gjøre, dette er absolutt en fin bok å sette seg ned  med i ferien! Det skal jo være litt spenning i påskeferien!
Som jeg nevnte er den i salg fra 31.mars, så da får dere kjøpt den fra da.

Og en annen liten ting, så informerer jeg dere snart om en super fin konkurranse som jeg gleder meg til å dele med dere. Så, stay tuned!

//Ada

Legg igjen en kommentar

