Beauty: Highlight and contouring

highlightBilde 1: Bærer kun et tynt lag med foundation                 Bilde 2:  foundation, contouring, higlight og mascara.

Hei dere!
Jeg har egentlig aldri delt så mye av skjønnhets- og sminke-tips, men her kommer ett i hvert fall!
For en god stund siden så ble jeg introdusert for dette her med highlight og contouring, som lenge bare har vært fjerne youtube-tutorials jeg ikke skjønte meningen med.
Contouring er rett og slett å skape skygger der du ønsker det i ansiktet, og highlight er at du fremhever de stedene lyset treffer deg i ansiktet og gir en fantastisk glød! I førsten prøvde jeg meg frem i pudderbaserte produkter, og så over til krembaserte produkter. Rett og slett for at en highlighter som er kremet gir et mer naturlig resultat og gir deg en virkelig glød, og ikke bare «shimmer». Dette er selvfølgelig ikke en look jeg gjør hver eneste dag, men jeg synes det er fint til fest, når du skal noe ekstra eller rett og slett har litt bedre tid om morgenen 🙂

Det er rett og slett en måte å gi ansiktet ditt dybde, og fremheve de delene du ønsker. Se på leppene mine på bildene over, jeg har kun brukt skygge og highlighter, som med en gang gir inntrykket om at leppene blir større. Dette er det beste eksempelet å se på, for det gjelder med hele ansiktet også. Det blir mer proposjonelt og highlighter gir en frisk glød.

Under ser dere hvor du skal legge skygge og highlighter.

highcount

Etter jeg har lagt foundation, begynner jeg med contouring. – Under kinnbeina, tinningen, og ved hårfestet i pannen. Så går jeg over til detaljer som langs nesebeinet, nesetippen, under leppa, langs kjevebeinet og langs øyelokket.
Etter jeg har skyggelagt, så begynner jeg med highlighteren. Da tar jeg highlighter stiften fra Mac (blir også som en concealer) og legger i en trekant under øynene og rett over kinnbeinet. Så fortsetter jeg i midten av pannen og på nesen, og til slutt haken og over kjevebeinet. Så tar jeg små detaljer med den lille highliter pennen, som over leppa, i øyekroken og under øyenbrynene.
Husk å blend dette godt ut, det skal ikke være noen «harde linjer».

IMG_9696

 

Var dette til hjelp? Og ønsker dere flere slike innlegg?

XX

5 thoughts on “Beauty: Highlight and contouring

    1. å, taakk for det! Det gjelder å finne de produktene som passer deg. I førsten fikk jeg det ikke til å se naturlig ut. Også gikk jeg til en sminkebutikk, der de valgte ut highlighteren til meg i riktig farge, og så en litt grå-brun farge til contouring.
      Hemligheten bak det hele er å blende alt veldig godt, ved hjelp av en kost eller svamp.
      Lykke til:)

      Lik

  1. Vakker! Ser utrolig naturlig ut og fremhever ansiktet veldig 🙂 Hvor har du fått kjøpt den manhattan contouring pennen? og.. Toppen, hvor er den fra? 🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

