Tips: sunn snacks

havre

Hei dere! Jeg har et tips til jeg vil dele med dere. Og som jeg nevnte i innlegget om den grønne smoothien, så vektlegger jeg at «det sunne» også skal være godt. Fikk noen tilbakemeldinger fra dere at den var god, noe som er gøy å høre. Tør egentlig garantere at dere liker denne også!

ingr

Slik gjør du:
1. Sett på ovnen på ca. 150-180 grader.
– grovhakk mandlene og strø de sammen med havregrynet i en langpanne.
– Stek de i ovnen til de får en gyllen farge.
2. Bland så havren og mandlene med resten av frøene/kjernene i en bolle.
3. Varm opp peanøttsmøret og honningen på svak varme i en liten kjele.
4. Hell blandingen fra kjelen over i bollen med havren og frøene og bland godt med hender eller sleiv.
5. Legg det så over i en firkantet form. Klem det helt flatt og  hardt mot bunnen.
6. La det stivne i fryseren eller kjøleskapet i hvert fall 20 min.

Voíla! Et lite mellommåltid som ikke tynger på hverken deg eller samvittigheten;)
Det kan brukes til energibarer om morgenen, Müsli til yoghurten eller som snacks hvis du er litt fysen!

Husk å nominere meg til Vixen Blog Awards 2014 HER for muligheten til å vinne kameraer fra Canon!

XXbadge-nominér-rosa

 

 

2 thoughts on “Tips: sunn snacks

Legg igjen en kommentar

