//Spørsmål og svar

1. Hvor gammel er du? Og hvor er du hen om 5 år?
Jeg er 18 år. Da er jeg forhåpentligvis godt i gang med studier, funnet meg selv fullstendig og deler opplevelser med noen jeg er glad i.

2. Hvor handler du det meste av klærne dine?
Vanskelig å si. Jeg liker å blande alt. Kan være alt fra store kjeder til små butikker eller mye på nett.

3. Hva har du tenkt å arbeide med framover? (Jobb,stilling..)
Jeg har kommet til et punkt der jeg plutselig vingler litt. Det jeg i hvert fall vet, er at jeg er en skikkelig media-tjej og at fashion ligger varmt inne i meg. Så det er definitivt noe innenfor reklame, design, tekst og mote. Tiden får vise, og blir spennende å se hvilken skole jeg ender opp på til høsten.

4. Hva er drømmejobben?
Art Director innenfor et motemagasin kanskje.

5. Hva ser du etter i en gutt?
At han har riktige verdier og kan bevise at han ikke har en jente på hvert hjørne.
Det hadde vært hyggelig. Og selvfølgelig at han får meg til å le litt, jeg elsker å tulle og le. Reise. Altså en som har potensiale til å være med å gjøre gøy ting.
coupl
6. Har du noen gang tenkt på å åpne en nettbutikk sånn som Annette Haga/NetteNestea?
Så pussig at jeg fikk det spørsmålet! Det er en liten idé som har ligget i bakhodet mitt i hvert fall over et halvt år. Jeg er en som går med masse idéer hele tiden, og jeg vet akkurat hvordan det skulle fungert og sett ut.Det er en god tanke, som skal ligge der og jobbe litt til. – Så får vi se:)

7. Hvordan har du det for tiden? 🙂
Jeg har det helt OK, ikke over og ikke under. Føler meg litt «lost» om man kan si det på den måten.

8. Hvordan skulle et forhold vært for deg?
Laidback, lekent og trofast.
Og ikke minst ha muligheten å gjøre ting «hver for seg» i blant. Par som gjør absolutt ALT sammen, ender opp med å bare ha hverandre.

9. Hvilke blogger leser du?
Det er mange! Jeg klikker innom mange forskjellige og tilfeldige, store som små. Så dere får gjerne legge igjen linker av og til!

10. Hvis du skulle beskrevet deg selv med tre sterke og svake sider, hva ville de vært?
N: sta, egen og innesluttet. P: Glad, selvstendig og nysgjerrig.

11. Hvilke sminke bruker du?
Bytter svært ofte. For tiden bruker jeg Estee Lauder Double wear foundation, Mac Pro Longwear concealer, Loreal so couture mascara og smashbox pudder.

12. Kan du vise rommet ditt?
Ja, naturligvis! Legger ved noen snapshots her:
my roooom

13. Hvilke linje går du, og hvilke fag har du?
Media på en liten privatskole kalt Noroff. Har ulike mediefag (grafisk, foto, tekst ++) og vanlige fag som matte, norsk, histore osv.

14. Gjør du det bra på skolen?
Ja, vil si jeg klarer meg ganske fint og jeg driter ikke akkurat i karakterene mine.

15. Er du singel? Hvis ikke hvem var den siste du var med?
Ja, det er jeg! Ingen jeg føler det verdt å dele.

16. Hvordan er du som person?
En som sikkert er vanskelig å forstå ofte. Jeg er også en kreativ sjel og en som bærer et hode full av tanker og idéer hele tiden. Jeg er heller ikke akkurat den som roper høyest eller er midtpunktet. En som holder det meste for seg selv og en som kan oppfattes som «hard» fordi jeg har en sterk mening og viser ikke alltid hva jeg egentlig føler(dette er ubevisst). Likevel så er nok det bare på utsiden, muligens jeg er en mjukis’ inside;)

me
17. Hvorfor er du så redd for å dele av deg selv?
Fordi jeg har store problemer med å klare å stole på andre, som naturligvis kommer av ting som har skjedd.
I tillegg har jeg sikkert en greie med at jeg missliker å bli dømt. Skal prøve å bli bedre på det, som sagt.

18. Er du en selvopptatt person?
Jeg vil ikke si det, og håper ikke jeg blir oppfattet slik. Jeg setter helst de nære fremfor meg, og prøver nærmest å løse problemene i hodet mitt for dem. Men jeg kan absolutt ha litt spisse albuer når det gjelder å få til ting for meg selv(som kan være både negativt og positivt) og jeg forstår at det er lett å oppfatte meg slik med tanke på at jeg gjør det jeg gjør.

19. Er du en god venn?
Jeg tror jeg er en god venn når jeg forstår at jeg kan stole på vedkommende helt. Da står jeg ved en side uansett hva det måtte være. Jeg tror nok også at folk ikke alltid vet hvor mye det går inn på meg hvis dem går igjennom kjipe ting og hvordan hodet mitt helst vil løse det for dem. Vil si at jeg er ganske flink til å sette meg inn i situasjonene, selv om jeg har en mening om det.

20. Hva irriterer deg mest?
Uærlighet, dyremisshandling og muligens lite strøm.

21. Favoritt blogger? 
Vanskelig, men de som ligger på bokmerkelinjen er: Fanny Lyckman, Angelica Blick, ModeJunkie, The Haute Pursuit, Pretty in Leather, Kayture, 5inchandup, Ulrikke Lund, Nettenestea, Cathinthecity, Tuulavintage, Columbine Smille og ikke minst Theyallhateus.

22. Hvem er din beste venn?
Må vel være Dina, follow @dinahansen på IG alle sammen 😉 😉
dina
23. Hva ville dine venner beskrevet deg som?
Skulle jeg gjerne likt å visst selv.

24. Hva ser du frem til nå?
Ferie i Thailand. Og muligens finne ny inspirasjon før jeg tørker helt ut.
thai

24. Var det kult å møte Angelica Blick?
Absolutt! Hun var muligens enda søtere i virkeligheten når jeg hørte dialekten hennes og virket som en veldig sosial og varm person.
angblick

25. Hvor henter du inspirasjon fra?
Magasiner, blogger, instagram og andre platformer.

26. Har du dyr?
Ja, en liten hund med navn Stella.
stella

27.Har du søsken?
Ja, en lillesøster på 9 år.

28. Er det sant at du lyver mye?
Nei, det vil jeg overhodet ikke si. Jeg har alltid satt ærlighet utrolig høyt, og det at noen skal f.eks. lyve for meg er faktisk det verste jeg vet. Men jeg holder mye for meg selv, og mange vet ikke så mye om meg fordi jeg har vanskeligheter for å dele. Derfor har jeg opplevd mye rykter igjennom årene.

29. Hva skal til for å be deg ut på en date?
Haha! Vanskelig å si. Må vel være at jeg finner deg attraktiv naturligvis, være reflektert og naturligvis ha en god tone.

30. Hva liker du hos gutter ?
At de har det lille ekstra, får meg til å slappe av og ikke er mer feminine enn meg, da jeg klarer det ganske fint selv, en riktig Manne-mann! Synes det er ganske fantastisk med de som virkelig behandler jenter godt. Kanye og Kim er ikke så dumt eksempel. Altså, nummer 1: Jeg blir døds-sjarmert hvis han viser at han bryr seg, uansett hvilket stadie det er.

31. Hvordan stil bør en gutt ha?
Haha, så mye spørsmål på denne fronten…
En egen, men ordentlig stil. Om det skulle vært opp til meg selv, så synes jeg det er fint med de som kjører en klassisk stil og kombinerer det med en morsom detalj, som f.eks. et fint skjerf eller et par freshe sko.

32. Jobber du?
Nei.. Søker gjerne en deltidsjobb, ja.

33. Har du alltid likt fashion?

Tja.. Jeg tror ikke akkurat jeg hadde så peiling på det når jeg var liten, men denne fascinasjonen begynte tidlig.

34. Hvor får du alle pengene dine fra? du har sååå mye fint haha 🙂
Bloggen, snille foreldre og familie og småjobber.

35. Hvor kjøper du veskene dine? Og kan du vise dem?
Som regel brukt faktisk og da er det på Finn, trendsales, bazar, blocket +++ En «typisk» jente tar som regel alltid godt vare på dem og du bør alltid forsikre deg kvittering, ID eller sjekke serienummeret i veska.
Gucci (vintage), DKNY, Marc by marc jacobs, Chanel (Wallet on chain), Céline(micro), Michael Kors og har nylig solgt Louis Vuitton neverfull GM og kjøpt en LV Noé.bags

36. Liker du og feste?
Hehe, ja, naturligvis. Selv om vors, hjemmefester og det å ta et glass et sted ofte er koseligere.

37.Hva bruker du helst penger på?
Opplevelser og etter det; ting jeg viiiirkelig ønsker meg.

38.Hvilken var den siste tekstmeldingen din?
«Du får gni deg på stuebordet hans» hahaa

39.Hvor mange forhold har du vært i?
Snakker vi seriøse, er det 2.

40. Hvor høy er du?
Hehe, 1,60…:)

41.Har du snapchat?
Ja! AdaEkrem

42. Hva er ditt favorittsted?
New York. Klisjé? Ja. Men guuud, det gjør nesten vondt med tanke på hvor mye jeg savner det. Et varmt sted er ikke så dumt det heller.

43.Hva ser du på tv?
Alt mulig!! Jeg mener, jeg kan ofte ende med å se på HD natur dokumentarer, reiseprogrammer eller Top Gear, haha. Liker også å kunne trekke på smilebåndet, som litt humorprogrammer osv. Jeg eeelsker sketskjer og spesielt skjult kamera. Også ender jeg ofte med å se på Kardashians, haha. Til slutt; my aaaall time fav: Sex and the city. Ingen under, ingen over, ingen ved siden av. Konklusjon: Kan se på alt mulig.

44.Peneste jenta du vet om?
Så-mange-pene-jenter! Men nåværende woman-crush må være Natasha Oakley

45. Synes du selv at du er veldig pen?
Nei..? Jeg forstår at bloggere har lett for å bli tolket feil.
Så absolutt ikke, men kunne faktisk ønske jeg kunne følt meg 100% OK med meg selv.

46.Hva liker du best å gjøre?

Reise, da er jeg på mitt lykkeligste.
travel

47.Hva gjør du til neste år?
Flytter mest sannsynlig til Oslo og begynner å studere.

48. Hvor mange stoler du 100% på?
Én. Meg selv.

49. Hender det at du går på skolen uten sminke?
Hehe, egentlig ikke. Det er i såfall svært sjeldent nå om høsten/vinteren. Jeg føler meg bare såå sliten, stygg og fæl. JA, jeg missunner de som klarer det.

50. Hvorfor begynte du å blogge?
Tullete tidsfordriv. Så ble det til en hobby, og nå er det for at det har blitt så inngrodd i hverdagen at det er vanskelig å slutte. I tillegg så er det nå blitt et virkemiddel for å komme inn i bransjen jeg vil inn i og noe jeg liker å gjøre.

51. Har du et motto?
Se, smak og lev.

52. Hva er du redd for?
Jeg er ikke redd for edderkopper, høyder, fart eller slanger.
Hm.. Må muligens være ting jeg ikke er sikker på eller kan noe som helst om, som at jeg f.eks. aldri ser på Åndenes makt eller skrekkfilmer som omhandler sånt. Får frysninger over hele kroppen, haha.
Også er jeg redd for døden, men og bittelitt nysgjerrig.

53. Trener du? Hvordan er kostholdet?
Jeg kunne ønske jeg hadde den motivasjonen til å gjøre det mange ganger i uken. Men du vet… Plutselig så mye annet som må fikses. Kosthold derimot er jeg ganske nøye med. MEN jeg er oppvokst i en familie hvor vi ikke spiser bare for å bli mette, men også for smaksopplevelsen. Så jeg er ganske clean i hverdagene og spiser god mat og drikke i helger. Dessuten er jeg heldig med det at jeg foretrekker en god salat eller laks, fremfor en fet biff eller en kebab pizza. Sprø? Ja, kanskje.

54. Hvorfor byttet du til Vixen?
Fordi jeg følte det var på tide med noe nytt. I tillegg har jeg faktisk hatt mye mer kontakt med Vixen enn femelle, de som jobber der er kjempe hyggelige og føler jeg kanskje hører mer hjemme der?

52. For en jente som ser ut som hun har alt! Hva er det du ønsker mest?
Kunne reise mest mulig, å få en hverdag jeg etterhvert gleder meg over. Hmm, vanskelig.
Ikke noe materialistisk i og for seg.

XX

4 thoughts on “//Spørsmål og svar

  1. Jeg likte svarene dine veldig godt, virker som du tok deg god tid til å svare og ikke bare skrev sånn standard svar 🙂

    PS: det var jeg som stilte det pussige spørsmålet 😛

    Lik

Legg igjen en kommentar

