Skal du kjøpe brukt designerveske?

Ser du etter en designerveske? Synes du ny-prisen er litt for høy? 
Jeg tenkte jeg skulle gi dere litt tips, fordi jeg kjøper som regel alltid veskene mine brukt og har gjort flere gode kupp igjennom tiden.

Vil jeg bli lurt? Får jeg falske vesker?
Selvfølgelig er det en større risiko å kjøpe på nett, enn ved å gå til selve forhandleren. Vet du hva du skal se etter og følger en huskeliste på hva du skal se etter, så vil du ikke det! Da kan du ende opp med et skikkelig kupp! De fleste damer tar jo ganske bra vare på det som pryder på armen, så du kan også få vesker som ser nye ut.

designer copy

designerh3designer3Jeg handler aldri vesker uten av at jeg har minst en av disse «identifikasjonene» på plass. Over ser dere eksempler.

 

Hvor får jeg kjøpt brukte vesker? Kjøpe av privatperson eller bedrift?
Det er mange muligheter, selvfølgelig kan du oppsøke vintage butikker rundt omkring som f.eks. Velouria Vintage og andre steder. Disse kan plutselig ha en skatt, men utvalget er ofte dårligere og prisene noe høyere.
–  Første bud er naturligvis å sjekke Finn.no, for deg som synes innlands er trygt og godt ved første kjøp. Her kan man faktisk finne noen kupp i blant, og det er lettere å «prute» på prisen fordi det er privatpersoner, likevel så er prisen her ofte høyere enn andre steder.
–  Et annet sted jeg har kjøpt mye fra er Trendsales.dk, her synes jeg det er mye bra utvalg og man kan følge med hver dag om man er på jakt etter noe, fordi det er hyppige oppdateringer. Dette er også mye privatpersoner.
– Samme opplegg gjelder på sider som Blocket og  Tradera.
– Leter du etter bedrifter kan du for eksempel sjekke ut thebrownpaperbag.net , de har et godt rykte og holder til i nabolandet. Eller så kan du ta en søkerunde og være nøye på rating og følge huskelisten.
– Så over til Ebay.com , her kan du virkelig finne kupp hvis du er nøye. Du kan kjøpe via budrunder eller «kjøp nå»-pris. Her vil jeg anbefale å gå får selgere som er rated over 98% eller aller helst «Top rated». Sjekk bildene nøye, pass på serienummer og logoer.

designer3 copy

designer2Selgeren bør bruke eget bilde, slik at du vet hvordan vesken ser ut. Spør gjerne også om flere bilder hvis noe ikke kommer fram ordentlig.

designer31: LV er opptatt av riktig mønster. Dette krasjer. 2: Chanel sine sømmer skal alltid stemme. 3: Skal alltid være riktig mønster det vil si at det SKAL være et kvadrat i sømmen. 4: Vanligste på Michael Kors vesker er feil stoff inne i , i tillegg til for store/for små logoer.

designertekstNå skal ikke jeg skremme deg med alle «Don’ts», fordi det er faktisk mye bra å få kjøpt til en rimeligere pris enn ny-pris. – Eller hvis du ønsker en litt eldre «look» på vesken som jeg gjorde med Louis Vuitton Noé vesken. Ekte skinn blir brunere med årene, det er også noe å tenke på når du titter! Når du betaler f.eks. på Ebay, så bør du betale med «Money back Guarantee», på den måten er du sikker hvis du ikke liker det. Det samme gjelder andre sider som Finn og Trendsales. Jeg passer alltid på å ha en form for samtale med selgeren og ikke bare klikker hjem vesken, det gir deg et inntrykk om hvor seriøs selgeren er. Husk at du også kan prøve deg å få ned prisen litt hvis det er privatpersoner, du taper ingenting på det! 😉 Jeg har venninner som har fått veskene flere tusen kroner billigere.
Til slutt, så må du huske på at det ofte kommer toll på vesken, men som regel sparer du ganske mye på det uansett. Tollkalkulatur finner du på tollvesenet sin hjemmeside.
Er det noe mer dere lurer på, så er det bare å kommentere under!
lykketik

Legg igjen en kommentar

