Beauty: Long lasting makeup

make

Hei dere! Tenkte å dele med dere mine absolutte favoritter når det gjelder sminke. For meg er det viktig at sminken holder hele dagen eller natten uten å bli blank eller bli kakete. Etter jeg prøvde Estée Lauder foundationen så har jeg lurt på hva slags foundation jeg har brukt tidligere.. For å ta et eksempel: Jeg har  tideligere klart å sovne med sminken på, og når jeg våknet da – til min store overaskelse så var ikke sminken grusom. Altså, jeg kunne bare fikse den litt med pudder i kinnene. Så det synes jeg sier litt, men det er absolutt ikke noe som bør skje ofte fordi som i navnet på foundationen så er den en heldekkende foundation. Så man må muligens bruke litt lenger tid til å få den av om kveldene for å få den av. Jeg lurer av og til på om jeg kommer til å klare å bytte til en annen foundation… Særlig med tanke på at jeg nå har funnet pumpe til den også. Jeg irriterte meg vilt over at det ikke var pumpe til den, og dermed så fikk jeg alt for mye hver gang. Så ønsker dere pumpe til den, så kan dere bare kjøpe den vanlige foundation pumpen til MAC.

Det produktet jeg har brukt lengst er MAC prep+Prime Highlighter pen i fargen Light Boost. Den gjør ulike jobber – både gir deg et gratis ansiktsløft, gir deg glød når huden ellers ser trøtt ut og blir kjempe fin på bilder. Perfekt til Highlighting fordi den er så lett å blende ut.

MAC prep+prime transparent pudder har jeg også brukt en god stund. Denne er også perfekt til å få sminken til å sitte – uten å legge på tykt lag med pudder. Man ser den forsvinner inn i huden og er helt gjennomsiktig! Dette bruker jeg kun under øynene fordi jeg vil ikke at jeg skal få små «rynker» etter en lang dag, eller at mascaraen skal smitte av.  Har du en annen foundation, så kan du bruke denne i hele ansiktet, for det er det den er til.

MAC Pro-Long wear concealer bruker jeg under øynene fordi jeg liker at alt sitter like godt etter noen timer. Dessuten dekker den svært godt uten å føles tykk.

L’oréal So couture Mascara, denne har jeg også brukt lenge. Rett og slett fordi den holder godt og gir volum og lengde.

PS: Skal du ha deg pudder til å conturing ansiktet? Husk å gå for en mer grå/brun tone enn et solpudder! Solpudder skal kun gi deg farge og glød og kan ha motsatt effekt hvis du prøver å skape skygge og dimensjoner i ansiktet!

 

XX

Legg igjen en kommentar

