Beauty routines

Hei dere! Jeg tenkte å gjøre et innlegg om skjønnhetsrutiner og favoritt produkter, får ofte litt spørsmål om det. I tillegg så er det her et innlegg hvor jeg virkelig skriver om mine favoritter uavhengig om det er sponset eller ikke. Det er rett og slett produkter og behandlinger som jeg virkelig liker, og ønsker å dele med dere 🙂


 

Makeup & vipper:
make

Vipper: Jeg har brukt mascara siden jeg var 13 år, og har alltid likt å ha tydelige vipper. Men hvor eldre jeg har blitt, hvor mer har jeg satt pris på å ikke måtte gjøre for mye om morgenen. Så, for en stund tilbake prøvde jeg LVL Lashlift hos Karl Johan Hudpleie . Jeg tenker ikke å skrive så utfyllende om det i dette innlegget, klikk heller på linken eller kikk på dette innlegget. En ting jeg kan si er at det er det aller beste skjønnhetstipset mitt! Jeg har ikke brukt mascara på evigheter, og det er bare å se på bildene selv. På det første bildet over, ser dere vippene etter 1 1/2 mnd, de har naturligvis sunket bittelitt og mistet litt farge. BUT STILL!!

Sminke: Utover denne sesongen så skifter jeg til en mye lettere og tynner foundation. Min favoritt om dagen er Giorgio Armani Luminous Silk fordi den gir meg massevis av glød og ser naturlig ut.
Utenom det bruker jeg naturligvis å fylle i brynene, litt på leppene og en contouring evt. rouge.

 

Kropp & hud:
hudKropp:
Naobay – moisturizing peeling, Biotherm – Lait Corporel bodylotion, Dr.Hauschka – lemon grass body oil. Hud: Arya Laya – gulrotolje, Dermalogica – sett med fuktighetskrem, rensekrem osv. Arya Laya – leire maske

Tannblekning:
tann
Jeg bleker tennene mine hos  Karl Johan Hudpleie, hvor man sitter i 7 min om gangen, før det skiftes ut til en ny skinne. Det går veldig kjapt, og man sitter bare i stolen – uten noe som helst ubehag.
I tillegg så har jeg brukt en tannkrem som bleker, som jeg fikk kjøpt også hos Karl Johan Hudpleie. Denne er virkelig, virkelig bra. Den opprettholder blekingen og man ser faktisk etterpå at man har brukt den. Jeg har ikke sett den noe annet sted og den heter «Smile Effect – soft white». Absolutt verdt å prøve!

 

Brunfarge:
tan
Jeg liker å forebygge, så jeg bruker ikke solarium. Huden min får veldig lett farge, så jeg har alltid blitt overasket over for eksempel et utendørs café besøk eller bare en tur ute, hvor jeg kan se jeg har enten fått litt ekstra glød eller farge.
Men! Jeg «faker» også i ny og ne, rett og slett for at jeg liker å ha litt farge. (Nei, snakker ikke om 2005-oransje hudfarge)
Jeg har vel brukt Sant Tropez i et år ca. Jeg har prøvd mange forskjellige, men jeg synes bare jeg blir oransje. Sant Tropez gir meg enten en dypere brunfarge eller en brunfarge som passer huden min fint.
Om sommeren bruker jeg sorte moussen, og resten av året bruker jeg den hvite moussen.
Viktige tips:
– Påfør det med engangs handsker, du bør ikke smøre det inn med hendene!
– Smør en lett bodylotion på de tørre stedene, som f.eks. hender, føtter, albuer, kneskåler og bryst.
De tørre stedene trekker til seg mye lettere farge, og det er her skjoldene oppstår.
– Smør deg inn rett etter en varm dusj, noen timer før du legger deg. Da rekker det å trekke inn, og du er sikret at det ikke smitter av. På morgenen så bør du ta deg en dusj og skylle av det overflødige, slik kan du fortsette og bygge opp den perfekte fargen.

Negler:

gel

Negler gjør jeg selv. Og ja, jeg bruker Depends sitt gellack kit som har blitt hetset og «tatt av markedet».
Jeg har brukt det i 2 år, og jeg er virkelig glad i det. Jeg mener at det er bare på grunn av folk som ikke har vært ordentlig nøye med å ta det på, at det har blitt «tatt av markedet». Derfor jeg skriver » «, er fordi jeg fortsatt får kjøpt det i et par butikker og på nettsiden deres. Jeg er alltid super-nøye med å rengjøre rundt neglen for å forsikre meg at jeg ikke har sølt på huden eller neglebåndet før jeg legger de under lyset.
Jeg synes faktisk denne neglelakken holder lenger enn det jeg har gjort på salong. Jeg gidder virkelig ikke ta på meg neglelakk opptil flere ganger i uken, så det er nettopp det jeg synes er så fint. Nylakkede negler i 3 uker.

Hår:

hårTilskudd til håret  Hairburst.com

I det siste har jeg gått på Hairburst, jeg vil ikke si sikkert om det virkelig funker. Men jeg føler det. I tillegg er det første gang frisøren har sagt at håret mitt ikke er så slitt og at det ikke trengs og klippes..
Over til frisør, så går jeg hos Senze i Fredrikstad, som ligger ved gamle Kråkerøy broen. Hun som driver den er den eneste som ikke gjør håret mitt for kaldt eller for varmt, så thumbs up!

Hårpleie: Jeg har ikke funnet noen sjampo/balsam jeg har «forelsket» meg i, jeg har heller troen på hårkurer og oljer istedet for å legge for mye i det andre.
Mitt viktigste tips innenfor kategorien hår er KUR. Jeg har lest om det i mange år, og gjort det kanskje 1-2 ganger i året (av ren latskap eller «jeg har ikke tid»)
Etter jeg begynte å ta i en hårkur over natten, så ser jeg at håret mitt er mye mer glansfullt etterpå.
Jeg bytter på i mellom ulike proteinkurer og fuktighetskurer, rett og slett for at håret trenger begge deler.
Husk: balsam skal etter kuren, slik at man «lukker» håret med kuren inne i. Jeg synes ikke kuren virker på 5 min som det ofte står, så sov med den over natten istedet.

XX

2 thoughts on “Beauty routines

  1. Herlige tips, og den bodylotionen er bare helt rå!

    Lite tips; hvis du sover over natten med Proteinkur så vær nøye med å sjekke om den kan soves med! Proteiner bygger opp håret og gjør det «hardt», så hvis du har en proteinkur som opprinnelig bare skal sitte i i fem minutter, så ikke sov med den, da kan håret ditt på sikt bli så «hardt» at det knekker :O Annet enn det så må du gjerne la kurene dine trekke seg godt inn, more is more 😉 ❤

    Lik

Legg igjen en kommentar

