Hallstatt pt. 1

_MG_9785 _MG_9795 _MG_9968 _MG_9959 _MG_9982 IMG_9759

Jeg kom meg endelig til Hallstatt! Det er en helt fantastisk by, det er vanskelig å skulle beskrive den med ord. Man sitter igjen med en slags eventyrfølelse. Flere mil inn på smale(!), bratte veier ligger den lille byen gjemt bort av høye fjell. På vei dit kunne man kjenne det luktet skog gjennom lukkede bilvinduer, og støy? Det finnes ikke der. De har nemlig bilfri sone i byen og motorbåter er forbudt.

Jeg har aldri sett noe lignende tidligere, det ble nesten stereotypisk for meg. I denne dalen var vannet helt utrolig grønt og vi spurte oss selv hvordan gresset langs fjellsidene kunne være SÅ grønt. Ute på Hallstatter sjøen padlet de i gamle trebåter og gondoler og i alle de trange gatene var det gamle hus som var fylt med blomster.

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg er målløs over at det finnes så vakre steder.
Gleder meg til å vise dere resten av byen og gatene, nå er det Slovenia som står for tur før vi er i Kroatia.

BLOG

2 thoughts on “Hallstatt pt. 1

  1. Så HELT fantastisk ut. Har så lyst å dra til der, og egentlig bare Østerrike generelt sett ser flott ut.
    Forresten, hvordan kamera og objektiv bruker du? Helt nydelige bilder!

    Lik

Legg igjen en kommentar

